مدیرعامل ایران خودرو معرفی شد
براساس تصمیم هیئتمدیره گروه صنعتی ایرانخودرو، عادل پیرمحمدی به عنوان مدیرعامل این خودروساز منصوب و معرفی شد.
به گزارش ایکوپرس، مجمع ایران خودرو، روز چهارشنبه هفدهم بهمن، در روندی که ابهاماتی داشت برگزار شد و جمشید ایمانی، یوسف الهی شکیب، عادل پیرمحمدی و حامد نائیجی به عنوان اعضای جدید هیئتمدیره این شرکت انتخاب شدند. همچنین در اولین جلسه هیئتمدیره جدید، عادل پیرمحمدی به عنوان مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو انتخاب و جمشید ایمانی هم به عنوان قائممقام مالی و اقتصادی مدیرعامل منصوب شد.
عادل پیرمحمدی؛ دانشآموخته رشته مهندسی مکانیک و دکتری مدیریت کسب و کار است. وی پیش از این مدیرعاملی و عضویت در هیئتمدیره شرکت تام ایرانخودرو را برعهده داشته که حالا جایگزین علیمردان عظیمی شده است.
واکنش شورای رقابت به ماجرای ایرانخودرو
به گزارش خبرگزاری فارس؛ در حالی که همه کارشناسان بر کوچکسازی دولت و کاهش سهم دولت در شرکتها تاکید دارند اما بر این نکته هم تاکید میکنند که نباید انحصار از دولت به بخش شبه دولتی منتقل شود.
بعد از مجمع شائبه انگیز ایران خودرو، برخی اسناد از سوی ایران خودرو در سامانه اطلاعرسانی ناشران، کدال منتشر شد که طبق آن چهار عضو از هفت نفر عضو هیئت تجدید نظر شورای رقابت آن را امضا کرده بودند و سه نفر از جمله رئیس هیئت تجدید نظر آن را امضا نکرده بود.
برای صحت و سقم این مسئله با مهدی صادقی شاهدانی؛ رئیس هیئت تجدید نظر شورای رقابت و صاحبنظر اقتصادی تماس گرفتیم و این مسئله را از وی پیگیری کردیم که گفت: هنوز رأی قطعی شورای رقابت در مورد انحصار خریدار ایران خودرو صادر نشده است. برای قطعیت نیاز به حداقل چهار رأی از هفت رأی اعضا دارد اما باید نهائی شود و از طریق سامانه ثنا ابلاغ شود. او در مورد مراحل ابلاغ قانونی هیئت تجدید نظر شورای رقابت خاطرنشان کرد: ما باید رأی شورای رقابت را اعلام رسمیکنیم. هنوز مراحل قانونی ابلاغ حکم هیئت تجدید نظر طی نشده و رأی ابلاغ رسمی نشده است. این حکم نهائی چهارشنبه آینده به طور رسمی از طریق سامانه ثنا قوه قضائیه ابلاغ میشود.
به گفته رئیس هیئت تجدید نظر شورای رقابت، چون حکم هیئت تجدید نظر مانند حکم دادسراست باید از طریق سامانه ثنا قوه قضائیه ابلاغ شود تا قانونی باشد. آنچه در کدال آمده از سوی شورای رقابت نیامده و عدهای حکمی را که هنوز قطعی نشده را منتشر کردهاند. گفتنی است، نارضایتی مشتریان از کیفیت پایین خودرو و مصرف بالای بنزین و گرانی محصولات، از مشکلات ایران خودرو و دیگر خودروسازان کشور است و مدیریت جدید باید این مشکلات را برطرف کند.
واردات خودرو به دلیل نفوذ مدیریت دولتی خودروسازان و منافع ذینفعان چسبیده، به معنی واقعی کلمه آزاد نشد، اما حالا اگر واقعاً خصوصیسازی شده باشد باید واردات خودرو به معنی واقعی و برای مصرفکنندگان با درآمد کم و متوسط، آزاد شود. این واردات میتواند با منابع ایرانیان داخل و خارج کشور صورت بگیرد و دولت و بانک مرکزی هم باید موانع را بردارند.